CIRCLE X TBWA\NEBOKO

HOE GEK BEN JIJ OP ORANJE? 

Samen met 5 andere studenten vormden wij 5 maanden lang het communicatiebureau Circle. Als Circle hebben wij een semester lang mogen werken aan een opdracht van TBWA\Neboko. Circle kreeg de opdracht om het typische wintermerk Unox te verbinden aan de zomer en het EK 2020, en een premium te lanceren die wereldberoemd kon worden door middel van communicatie.

Hier gaven wij invulling aan met het concept “Gek Op Oranje”. Na 6 jaar niet op een EK of WK aanwezig te zijn geweest is het eindelijk weer tijd voor alle Nederlanders om in de zomer van 2020 compleet los te gaan. Heel Nederland is bezeten van de Oranjegekte. Unox, misschien wel het meest Hollandse merk, gaat hier op in spelen door de gekste Oranjefans uit te lichten.

De premium die voor deze actie ontworpen werd is de Unox EK-badkledinglijn. Dit is niet alleen een opvallende premium ten opzichte van de concurrentie, maar ook nog eens een hele logische toevoeging aan Unox. Zij organiseren immers al jarenlang de Nieuwjaarsduik. De premium zal buiten het EK om ook hier jaarlijks terug kunnen komen. De premium zal ook ondersteund worden met een commercial, winkelvloercommunicatie en een echte EK-Duik om het EK mee af te trappen.

Als onderdeel van team Circle ben ik onder andere verantwoordelijk geweest voor het ontwerp van de premium en manieren waarop deze op de winkelvloer gepromote zou kunnen worden.