Branded Content: De Pindakaaswinkel

Voor mijn scriptie ben ik voor De Pindakaaswinkel aan de slag gegaan om hun pindakaas lidmaatschap te laten groeien door middel van een communicatiestrategie en passende middelen. Het onderwerp van deze scriptie was “Een activatiecampagne voor het Gouden Pindabaas lidmaatschap”. Deze opdracht is aan de hand van de Design Thinking methode uitgevoerd. Dit betekend dat er drie stappen zijn doorlopen: Inspiration (trends en (doelgroep)onderzoek), Ideation (strategie en concepten) en Implementation (uitwerken van prototypes).

In de huidige communicatie spreken ze hun fans al aan als ‘Pindabazen’. Er is daarom gekozen om de grootste fans als ‘Gouden Pindabazen’ neer te zetten. De gehele campagne focust zich op de verschillende voordelen die het lidmaatschap te bieden heeft. In de uitingen in dit portfolio wordt voornamelijk de 20% korting benoemd. Er zijn meer middelen uitgewerkt, waaronder e-mails en flyers, waar meer voordelen benoemd worden.

Voor deze campagne staat een goud geverfde pot centraal. Deze symboliseert ‘waarde’ en ‘alles er uit willen halen’. Ook steekt de gouden pot af tegen de reguliere potten pindakaas die al in de huidige communicatie worden gebruikt. Er is rekening gehouden met verschillende middelen waarmee de doelgroep bereikt kan worden. Zo is Instagram hun sterkste kanaal, zijn er posters ontworpen voor in-store communicatie en kan het merk remarketing advertenties draaien via Google Ads en social media zoals Facebook, Instagram en Pinterest. .